بیشتر افراد ترجیح می دهند که عمل های تکراری را در زندگی خود به کار ببندند و یا به عبارتی دیگر از تغییر اجتناب می کنند زیرا در ذهنشان تغییر به صورت منفی نقش بسته است. از سویی دیگر کسانی هستند که معتقد هستند،انسان باید همیشه در حال تغییر باشد و تغییر همیشه چیز خوبی است. اما هر دوی این دو دیدگاه غلط است.

از نیم قرن گذشته تا کنون در نوع  زندگی انسان تغییرات بسیاری به وجود آمده است. این بدان معنی است که تغییر جزئی از زندگی آدمی است و بشر باید خود را با آن مطابقت دهد. تغییر یکی از معیار های ثابت زندگی است. چه آماده باشیم یا نباشیم اتفاق می افتد.

تغییر همیشه چیز خوبی نیست چون می تواند گاهی اوقات استرس زا، پر هزینه، و حتی مخرب باشد. اما در بیشتر اوقات می تواند انسان را از عادات خسته کننده و بیهوده ی زندگی رهایی بخشد. همانگونه که آب و هوا در طول زمان تغییر می کند، انسان نیز باید در طول زندگی اش تغییر کند.

تغییر خوب است اما به دلیل اینکه غالبا سخت به نظر می رسد، بیشتر افراد از آن اجتناب می کنند. شاید موفعیت کنونی تان خوب و راحت به نظر برسد، اما برای موفق شدن در کسب و کارتان، باید به سوی تغییر پیش بروید.
پیشرفت بدون تغییر غیر ممکن است. از تغییر اجتناب نکنید چون با زندگی انسان پیوند خورده است. گاهی اوقات در زندگی باید تغییر کرد. 
یادتان باشد برای داشتن چیز هایی که تا به حال نداشته اید، باید کسی باشید که تا به حال نبوده اید.