آنتونی رابینز:

هفت عامل بازدارنده از رسیدن به ثروت:
1- دلیل اول برای اینکه اغلب مردم از نظر مالی موفق نیستند، این است که پول در ذهنشان به صورت منفی نقش بسته است.بدانید که اگر چیزی را به ناراحتی نسبت دهیم، از آن اجتناب خواهیم کرد. منظور من این نیست که پول بد است؛ نه اصلا اینطور نیست. از پول می توان استفاده های زیادی کرد. اما شما همزمان در ذهن ناخودآگاه خود معتقدید که برای بدست آوردن پول زیاد باید زیاد کار کنید؛ پس این نمی تواند نقش مثبت در ذهنتان ایجاد کند.
2- اگر به پول در آوردن علاقه ای نداشته باشید، هیچگاه ثروتمند نخواهید شد. این دومین جراحت مالی است. من نمی گویم عاشق پول باشید و آن را خدای خود کنید. اما باید کسب درآمد را در اولویت خود قرار دهید. به منظور این کار برای خود سطح مشخص مالی داشته باشید. این مقدار باید ماواری نیاز های شما باشد.
3- سومین مشکل بر سر راه ثروتمند شدن نداشتن راهبرد مناسب جهت ثروتمند شدن است. به این منظور تنها کاری که باید انجام دهید، این است که کسانی را بیابید که موفق هستند. ببینید آنها چه کار می کنند. دقیقا ببینید که آنها چه انجام می دهند که موفقیتشان را تضمین می کند.
4- مشکل چهارم که نسبتا ساده تر به نظر میرسد، شکست در پیگیری مداوم برنامه ای است که جهت بدست آوردن ثروت طراحی کرده اید. شما باید هر امری را که تصور می کنید در جهت رسیدن به هدفتان شما را یاری می کند هر روز پیگیری کنید.
5- پنجمین مشکل، برخوردار نبودن از هنر خرج کردن است. باید در این هنر به درجه ای از مهارت برسید که بتوانید هر لحظه تصمیمات مالی مناسبی بگیرید. در غیر این صورت نا چارید ضرر های مالی بزرگی را تحمل کنید. منظور من اصلا این نیست که خسیس باشید زیرا پول هیچ ارزشی ندارد.شما می توانید از پولتان به گونه ای موثر تر بهره ببرید، به شرط آنکه زیاده از حد خرج نکنید.
6- ششمین مشکل بر سر راه ثروتمند شدن، رضایتمندی از امور مالی است.مطمئن ترین و راحت راه برای شکست،رضاتمندی از خویش است.اگر از خود رضایت داشته باشید به قدری راحت خواهید بود که دیگر توجه به خویش را فراموش می کنید.اگر می خواهید موفقیت دراز مدت خود را تضمین کنید، باید بدانید که هر چیزی که از آن استفاده نکنید،از دست خواهد رفت.اگر پس از ازدواج عشق تان را به همسرتان ابراز نکنید، روابط تان رو به سستی خواهد نهاد.
7- مشکل شماره هفت همیشه پس موفقیت به وجود می آید.پس از موفقیت باز هم احتمال شکست وجود دارد. هر چقدر ثروتمند باشید باز هم برای  شما مشکلاتی وجود دارد. باید بدانید که هر مشکل هر چقدر هم که بزرگ باشد، می تواند زمینه ای برای کسب یک تجربه ارزشمند باشد. موفقیت حاصل تصمیمات درست است. تصمیمات درست بر اساس تجربه اتخاذ می شوند و تجربه حاصل از تصمیم گیری های نادرست است. هر وقت در زندگی تان به مشکلی برخوردید یادتان باشد این می تواند زمینه ساز یک تجربه ی بزرگ باشد.

آنچه در اینجا آمد، هفت بیماری بود که برای ثروتمند شدن باید ابتدا این جراحات را درمان کرد. اکنون شما این ضعفها را به خوبی شناخته اید پس باید آنها را برطرف کنید.